Persbericht: Greenspread en Greencrowd bundelen krachten zonne-energie

Deel via

Persbericht: Greenspread en Greencrowd bundelen krachten zonne-energie

Woudenberg, 29 september 2017

Hierbij informeren wij u dat Greenspread en Greencrowd de krachten bundelen op het gebied van het ontwikkelen, financieren en beheren van zonne-energieprojecten.

Greenspread en Greencrowd delen de ambitie een belangrijke speler te worden als ontwikkelaar en asset manager van zonne-energieprojecten. Zowel Greenspread als Greencrowd hebben de afgelopen jaren een mooie portefeuille aan zonne-energieprojecten opgebouwd. Een groot aantal projecten in beide portefeuilles is via het crowdfundingplatform van Stichting Greencrowd gefinancierd.

Synergie

Door de krachten te bundelen, zal de invulling van de gedeelde ambitie worden versneld. Daarnaast leidt de samenwerking tot synergievoordelen op het gebied van inkoop, beheer en onderhoud én financiering. Hierdoor zal de combinatie nog concurrerender worden in de zonne-energiemarkt.

Greencrowd neemt met terugwerkende kracht per 1 juli 2017 de BV’s over waarin de zonneactiviteiten van Greenspread zijn ondergebracht, evenals het personeel en de naam Greenspread. De zonneactiviteiten van zowel Greencrowd als Greenspread gaan samen verder onder de naam Greenspread. Het structureren en financieren van duurzame-energieprojecten wordt voortgezet onder de naam Greencrowd.

Resterende activiteiten

Na de verkoop van Greenspread Solar resteren onder Greenspread Holding nog de energieleverings- en smart-grid-activiteiten. Deze zullen onder een andere naam worden voortgezet en maken geen deel uit van de transactie.

Voor vragen over dit persbericht kunt u contact opnemen met Jan Willem Zwang 085 040 25 85 / janwillem@greencrowd.nl.