Goedkope energie voor medewerkers failliet Aldel

Op: 6 januari 2014
Door: sander

2 reacties

Deel via

Goedkope energie voor medewerkers failliet Aldel

Een meevaller voor medewerkers van de failliet verklaarde aluminiumsmelterij Aldel uit Delfzijl: Greenspread biedt hen binnenkort de levering van duurzame stroom en gas tegen kostprijs aan, zodat zij hun energielasten flink kunnen drukken. Het netto voordeel voor personeelsleden komt neer op circa € 150 tot € 250 per jaar, afhankelijk van het verbruik en het huidige energiecontract.

Greenspread heeft deze aanbieding gelanceerd in samenwerking met zusterbedrijf en energieleverancier InEnergie. Volgens Greenspread-directeur Jan Willem Zwang is de actie een blijk van betrokkenheid bij het lot van het Aldel-personeel.

“Wij vinden het fijn om iets voor deze mensen te kunnen betekenen”, laat hij weten. Greenspread heeft zelf veel publiciteit gekregen naar aanleiding van twee columns van Zwang over het faillissement, dat volgens hem niet aan de Nederlandse elektriciteitsprijs kan worden toegeschreven.

Concreet houdt de aanbieding het volgende in: wanneer het Aldel-personeel kiest voor InEnergie als leverancier van (duurzame) stroom en gas, betalen zij daar enkel de kostprijs voor. Bovendien hoeven zij slechts de helft van de gebruikelijke vastrechtkosten te voldoen. Greenspread en InEnergie bekijken later deze week of zij een soortgelijke actie kunnen organiseren voor de voormalige toeleveranciers van Aldel.

Vanaf vrijdag 10 januari kunnen Aldel-medewerkers aangeven interesse te hebben door zich telefonisch (085-4011373), per e-mail (info@inenergie.nl) of via de site van InEnergie te melden.

Voor meer informatie over dit bericht kunt u contact opnemen met Jan Willem Zwang (directeur Greenspread) via 06-52083046. Voor details over de aanbieding zelf kunt u terecht bij Michael Fraats (directeur InEnergie), via 06-34237899. U kunt tevens contact opnemen met Greenspread via de algemene contactgegevens die u boven- en onderaan deze pagina vindt.


2 reacties

  1. Joris says:

    Blijk van betrokkenheid. Tuurlijk….
    Met marketing geld te verdienen via de een dood is de ander zijn brood methode lijkt me beter passen.
    Duurzame energie leveren, ben benieuwd of dat zo is op een nacht waarop het niet waait en de prijs van waterkracht stroom duur is.
    Allemaal marketing bullshit terwijl het nog steeds niet duidelijk is of CO2 reductie van de mens enige invloed heeft op de temperatuur op aarde.

    Goed bezig jongens!

  2. Jan Willem Zwang says:

    Beste Joris,

    Jammer dat jij dit zo ervaart. Geld verdienen we in ieder geval niet aan deze actie, sterker nog het kost ons alleen maar geld.

    Ik kan nu een heel betoog gaan houden over zon, wind, water, schaliegas, kolen en kernenergie of het verplaatsen van de polar vortex danwel de vlinders in Nederland in januari, maar gezien jouw beknopte, vooringenomen reactie schat ik in dat dit in jouw geval weinig nut zal hebben.

    Neem gerust een kijkje bij onze opiniestukken, wellicht geeft dit je een iets andere blik op al deze marketing bullshit.

Plaats een reactie